تبلیغات
کسب و کار الکترونیکی

آموزش کسب و کار الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، مدیریت کسب و کار الکترونیکی، تبلیغات آنلاین، انجام سفارش در کسب و کار الکترونیکی، بهینه سازی سایت، بازاریابی ویروسی، مدیریت ارتباط با مشتری، فروش و بازاریابی، بازاریابی اینترنتی، مشاوره کسب و کار الکترونیکی - مهدی شهبازی
پونیشا :: نیروی کار مجازی

ما با دو نوع رهبری روبه‌رو هستیم. نوع نخست که موثرتر و کار آیی بیشتری دارد رهبری توام با رضایت همکاران است. نوع دوم رهبری بر اساس جبر و زور است. در این مورد اخیر معمولا رضایت خاطر پیروان و همدردی آن‌ها وجود ندارد. رهبری بر اساس رضایت کارمندان، تنها نوع رهبری است که می‌تواند دوام داشته باشد.

۷ عامل که باعث می‌شود رهبران کسب‌و‌کار شکست بخورند





اکنون به تقصیرات مهم رهبران شکست‌خورده می‌رسیم. باید به همان اندازه که از پرداختن به کارهای سودمند استقبال می‌کنیم از پرداختن به بعضی کارها خودداری کنیم.

۱. ناتوانی در سازماندهی

رهبر کارآمد مستلزم سازمان دادن به امور و احاطه داشتن بر آن‌هاست. رهبر موفق باید بر جزییات مرتبط با وظیفه‌اش احاطه داشته باشد و البته معنای این حرف این است که او باید جزییات کار خود را به همکاران لایق و کاردان بسپارد.

۲. فقدان فروتنی

رهبران بزرگ مایل و راغبند که برای خدمت به دیگران تن به انجام هر کاری که توان انجامش را دارند بدهند. به‌عبارت‌دیگر «بزرگترین شما کسی است که بیشتر به دیگران خدمت کند» واقعیتی است که تمام رهبران شرکت‌های موفق آن را رعایت کرده و به آن احترام می‌گذارند.



۳. ترس از رقابت کارمندان

رهبری که از کارمندان خود می‌رسد که جای او را بگیرند، دیر یا زود به این مصیبت گرفتار می‌شود. رهبر توانا اشخاص را پرورش می‌دهد که بتواند به اراده خود هر بخش از کارش را به آن‌ها واگذار کند. تنها این‌گونه است که یک رهبر می‌تواند کار خود را تکثیر کند و به جنبه‌های مختلف امور توجه کند. یک رهبر موثر و کارآمد می‌تواند به کمک دانش شغلی، شخصیت خود، کارایی دیگران را افزایش داده، آن‌ها را به ارائه خدمات بهتر تشویق کند.

۴. خودخواهی

رهبری که همه موفقیت‌های کارمندان را به پای خود می‌نویسد مطمئنا دیگران را دلخور می‌کند. رهبر واقعی هرگز چنین ادعایی ندارد. رهبر بزرگ کسی است که همه موفقیت‌ها را به همکاران خود نسبت می‌دهد زیرا به خوبی می‌داند که اغلب اشخاص صرفه‌نظر از دریافت دستمزد به شناخت و اعتبار خود علاقه‌مند هستند.

۵. فقدان صمیمیت

رهبری که نسبت به سازمان، همکاران زیردست و بالادست خود صمیمی نیست نمی‌تواند مدتی طولانی به کارش ادامه دهد. فقدان وفاداری یکی از علل مهم شکست و ناکامی در بسیاری از اشخاص است.

۶. تاکید بر اختیار و اقتدار

رهبر کارآمد همکارانش را تشویق می‌کند. رهبر هرگز در دل همکاران خود ترس و هراس نمی‌کارد رهبری که سعی دارد همکارانش را با مقام و اقتدارش تحت نفوذ قرار دهد، در شمار کسانی است که به رهبری توام با زور علاقه‌مند هستند. رهبر واقعی جز با عمل و رفتار خود نمی‌تواند رهبری خود را به دیگران ثابت کند. رهبر خوب کسی است که نسبت به همکاران خود همدردی می‌کند، آن‌ها را درک و شرایط انصاف را رعایت می‌کند.

۷. تاکید بر سمت و عنوان

رهبر شایسته به سمت و عنوان خود برای ایجاد احترام در همکارانش نیاز ندارد. درهای اتاق رهبر واقعی به روی همه کسانی که مایل به ملاقات او هستند باز است. محل کار رهبر واقعی مبری از تشریفات رسمی و دست و پاگیر است

مدیر سبز




طبقه بندی: ّبازاریابی و فروش،  مدیریت ارتباط با مشتری،  کسب و کار الکترونیکی، 
برچسب ها: عامل شکست رهبران کسب‌و‌کار،  

تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394 | 02:05 ق.ظ | نویسنده : مهدی شهبازی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مدیریت کسب و کار الکترونیک